6. 6. 2009

Manifest mediální firmy budoucnosti

I'm having a great day (by lrargerich) Dnes se hodně mluví o zániku masových médií, o zániku tištěných novin, o budoucnosti knižního a hudebního průmyslu.

Pokud byste dostali od rizikového kapitalisty pár milionů dolarů na vybudování mediální firmy budoucnosti, jak by ta firma měla vypadat? Na co by se dnešní mediální firmy měly soustředit, aby přežily? Nejsme schopni společně vymyslet něco nového?

Chris Brogan věří, že mediální firmy budou zítra vypadat následovně:

  1. Příběhy jsou body na časové ose, ale tím jejich publikování nekončí (i v budoucnosti budou upravovány, aktualizovány a rozšiřovány).

  2. Ve firmě rozhodují ředitelé a redaktoři, ale tvůrci obsahu nejsou zaměstnanci nebo členy jejich týmů.

  3. Média nemají určitou formu, ale jsou proudem textů, fotografií, videa, hudby, hlasu, animací a podobně.

  4. Vše musí být připraveno pro přenositelnost a pro mobilní zařízení, která se neustále budou vyvíjet.

  5. Všechno musí poskytovat příležitosti ke spolupráci. Čtenář-divák-posluchač musí mít vždy možnost ihned přidat svůj příspěvek, článek či komentář, a to ve spolupráci s jinými, na principu wiki.

  6. Reklama nemůže být primárním zdrojem příjmů.

  7. Jedním z mnoha zdrojů příjmů (ne jediný) je in-line content marketing (marketing zahrnutý v obsahu), jasně vylíčený, odhalený, vysvětlený.

  8. Přispěvatelé mají mnoho podob: členové týmu, partneři z jiných médií, hosté (výhradně z lásky a pro slávu), účastníci konverzací a mnozí jiní.

  9. Dalším zdrojem příjmů jsou služby s přidanou hodnotou. Proč si nerezervovat hotel či letenku přímo u vydavatele vašeho časopisu? Proč si od něj nekoupit produkty a služby přímo?

  10. Všemu vládne spolupráce. Proč by si čtenáři nemohli sami vybrat titulní stránku příštího vydání nebo poskytnou svoji fotografii dopravní nehody?

  11. Vše je složeno z modulů a propojeno odkazy. Vše je proměnlivé. Když mě nezajímá sport, tak tam prostě nebude. Když nechci reklamy, tak tam samozřejmě nebudou.

  12. Papírová forma médií není mrtvá, je na vyžádání.

  13. Na prvním místě (před všemi produkty všech mediálních firem) je to, co publikujeme a tvoříme mi všichni sami. Všichni jsme autoři.

  14. Všichni stále budeme adepti (a oběti) masové distribuce fyzického zboží, ale pro většinu lidí po většinu času to nebude mít žádný význam, nebude je to zajímat.

Co je z toho nejdůležitější? Co chybí? Je to pouhá fantazie? Vidíte to jinak?

Reblog this post [with Zemanta]

Za fotografii děkuji (photo credit) lrargerich

Následujte mě na Twitteru
Staňme se přáteli na Facebooku
Sledujte mě na FriedFeedu
Přidejte si mě do své sítě na Delicious
Můj LinkedIn profil

Značky Technorati:

0 komentářů:

Okomentovat