10. 5. 2009

Jak zachránit novinový průmysl

Coffee ad poster by Robyn GallagherDavid Finch se ve svém článku domnívá, že k záchraně novinového průmyslu je potřeba více než angažmá v sociálních médiích. Je prý potřeba obnovit, zcela nově vytvořit, způsob, jakým čtenář noviny prožívá, zakouší:

„Do té doby než noviny zaniknou, mi nikdo nenahradí posezení s novinami u kávy a mé oblíbené jazzové hudby v pozadí. Noviny nečtu kvůli obsahu, ale kvůli pocitům, které jejich existence vyvolává. Noviny mě spojují s mojí minulostí.“

Pokud noviny hledají další kanály, jak šířit informace, je jejich budoucnost ponurá. Informace si dnes lidé mohou vyhledat z téměř nekonečného počtu zdrojů. Jak tomuto nekonečnu mohou noviny konkurovat?

Všichni „záchranci“ tištěných novin mluví o poklesu počtu čtenářů a snižování příjmů z reklamy. Téměř nikdo nemluví o čtenářích, co očekávají, co potřebují nebo po čem touží.

Zánik tištěných novin je zřejmě neodvratný. Firmy, které vydávají noviny se pokoušejí papír nahradit jinými způsoby šíření informací. Tito vydavatelé však zaniknou, pokud se čtenáři neidentifikují s novými způsoby, jak jim informace novinový průmysl předkládá.

Jaký nový zážitek, jaké nové, změněné pocity mohou současní vydavatelé novin čtenářům poskytnout?

Související články

Za fotografii děkuji (photo credit) Robyn Gallagher.

Následujte mě na Twitteru: @hrouda

Značky Technorati:

0 komentářů:

Okomentovat