13. 6. 2008

Skončil jsem s vámi navždy

„Teď jsem s Vámi skončil. Navždycky!“ Opravdu navždy? Také jste s někým nebo s něčím skoncovali navždy? Nebo se časem vaše situace změnila tak, že jste svoje rozhodnutí změnili?

Nic netrvá věčně, i lidé se mění, mění se příběhy, které si lidé o sobě vyprávějí. Mění se lidské motivy, sklony, záměry, cíle, hodnoty a pozornost. Mění se vaše „já.“ Na svoje „já“ se můžete dívat jako na příběh, který si o sobě vyprávíte. Je to příběh o vás, jde v něm o vás a zajímá vás právě proto, že je to příběh o vás. Je to vaše vnitřní vyprávění.

A to co je venku, mimo vás, je „vyprávěné,“ to vám třeba vypráví někdo jiný. Když se vnější vyprávěné setká s vaším vnitřním vyprávěním a všimnete si toho, může to být pro vás příjemné nebo nepříjemné nebo vám to bude úplně jedno. A když to bude pro vás příjemné, může se rozjet celá řada přání, tužeb, motivů, vášní, které „musíte mít.“ (Erich Fromm tomu říkal vlastnický způsob prožívání.)

Když s někým nebo s něčím skoncujete navždy, tak vždy jen do té doby, než se změní váš vnitřní příběh tak, aby to co vám vypráví někdo jiný bylo zase pro vás příjemné.

Opustili vás zákazníci („navždy“)? Máte jen dvě možnosti: počkejte až se změní jejich vnitřní příběhy, nebo změňte to co jim vyprávíte.

PS: S Vámi čtenáři jsem samozřejmě neskončil...

0 komentářů:

Okomentovat