22. 10. 2008

Problém sociálních médií

Zákazníci stále více chtějí, aby se jejich obchodník-firma angažoval v sociálních médiích (Facebook, Twitter aj.):
  1. Ve skutečnosti, když lidé touží po nějakém produktu, nesvěřují se firmě, ale svým důvěryhodným přátelům. S firmou chtějí naopak mluvit tehdy, když mají pocit, že nedostali odpovědi na všechny své otázky.
  2. Když spokojený či naštvaný spotřebitel navštíví sociální médium, může oslovit tisíce nebo i miliony lidí. Říká se, že nespokojený to obvykle řekne 13ti přátelům, spokojený třem...
  3. Jak efektivně odpovědět milionu lidí na dotaz? Čím je obchodník populárnější, pozoruhodnější, tím dostává více dotazů, a tím méně může úspěšně odpovídat na každý dotaz osobně, individuálně. Názorně to ukazuje například křivka popularity.
  4. Pokud tedy má obchodník velké publikum, stává se spíše „rozhlasovou stanicí,“ než autentickým člověkem, který osobně a opravdově odpovídá na každý dotaz jednotlivě. Tento problém nemohou sociální média vyřešit. Komunikaci mezi dvěma lidmi nelze ničím nahradit.
  5. Firma tedy nemůže být vším, dělat všechno a pro každého. S tím se musíme smířit.
  6. Proto nás dosud stále přesvědčují PR agentury, tvůrci reklamních textů a klasická média, že jejich práce a existence je důležitá a má smysl. Řešením by mohlo být tvořit pro svoje následovatele, fanoušky, zákazníky lepší odpovědi.
  7. Zákazníci ale přesto fňukají, nejsou spokojení. A nebudou nikdy spokojení, už jen ze sportu, dokonce i tehdy, když jim dáte něco zdarma. Přesto jim můžeme nabídnout něco navíc:
  8. Nabídněte jim příslušnost ke klanu fanoušků jejich obchodníka. Nabídněte jim objetí a úsměv pravého přítele, spojení, vzájemnou komunikaci, význam-cíl-směřování, sounáležitost, aktivitu, změnu, myšlenku.
Zpracováno volně podle Mediabadger.com.


0 komentářů:

Okomentovat