- Ve skutečnosti, když lidé touží po nějakém produktu, nesvěřují se firmě, ale svým důvěryhodným přátelům. S firmou chtějí naopak mluvit tehdy, když mají pocit, že nedostali odpovědi na všechny své otázky.
- Když spokojený či naštvaný spotřebitel navštíví sociální médium, může oslovit tisíce nebo i miliony lidí. Říká se, že nespokojený to obvykle řekne 13ti přátelům, spokojený třem...
- Jak efektivně odpovědět milionu lidí na dotaz? Čím je obchodník populárnější, pozoruhodnější, tím dostává více dotazů, a tím méně může úspěšně odpovídat na každý dotaz osobně, individuálně. Názorně to ukazuje například křivka popularity.
- Pokud tedy má obchodník velké publikum, stává se spíše „rozhlasovou stanicí,“ než autentickým člověkem, který osobně a opravdově odpovídá na každý dotaz jednotlivě. Tento problém nemohou sociální média vyřešit. Komunikaci mezi dvěma lidmi nelze ničím nahradit.
- Firma tedy nemůže být vším, dělat všechno a pro každého. S tím se musíme smířit.
- Proto nás dosud stále přesvědčují PR agentury, tvůrci reklamních textů a klasická média, že jejich práce a existence je důležitá a má smysl. Řešením by mohlo být tvořit pro svoje následovatele, fanoušky, zákazníky lepší odpovědi.
- Zákazníci ale přesto fňukají, nejsou spokojení. A nebudou nikdy spokojení, už jen ze sportu, dokonce i tehdy, když jim dáte něco zdarma. Přesto jim můžeme nabídnout něco navíc:
- Nabídněte jim příslušnost ke klanu fanoušků jejich obchodníka. Nabídněte jim objetí a úsměv pravého přítele, spojení, vzájemnou komunikaci, význam-cíl-směřování, sounáležitost, aktivitu, změnu, myšlenku.
22. 10. 2008
Problém sociálních médií
Zákazníci stále více chtějí, aby se jejich obchodník-firma angažoval v sociálních médiích (Facebook, Twitter aj.):
Štítky:
Klany,
Sociální média,
Twitter
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
0 komentářů:
Okomentovat