11. 7. 2008

Aby o mně lidé mluvili, 2. díl

Jak to zařídit, aby o mně lidé mluvili, a tak dělali můj marketing za mě, zadarmo. Na toto téma vyšlo v posledních dvaceti letech nespočet knih. Jejich autoři pro takové marketingové procesy vymysleli různé názvy: Ideavirus, Word of Mouth Marketing... Zkuste tyto názvy zadat do vyhledávačů, a najdete asi milion webových stránek. Marketingové agentury si tato slova dávají do svých názvů a značek. Já osobně pochybuji, zda je to práce pro agentury.

Já těmto postupům budu říkat Ústní marketing, a v tomto seriálu článků se pokusím shrnout jeho podstatu a zásady, přispěji vlastním ověřováním v praxi a na závěr shrnu použitou literaturu a zdroje. Co je Ústní marketing?

Ústní marketing:
  • Dává lidem důvod, aby vyprávěli jiným lidem příběhy o Vás a o Vašich produktech

  • Ulehčuje lidem šíření těchto příběhů

  • Dělá obchodníka poctivějšího, čestnějšího, opravdového, Best of Fair (Nejlepšího z veletrhu)

  • Pečuje vynikajícím způsobem o zákazníky, a oni za obchodníka dělají sami jeho marketing, zdarma

  • Dělá obchodníka pozoruhodným, zajímavým

  • Přináší zákazníkům neočekávané věci, příjemná překvapení

0 komentářů:

Okomentovat