10. 7. 2008

Aby o mně lidé mluvili, 1. díl

To je nejlevnější reklama. Zákazníci o mně budou sami říkat dalším lidem. Lidé rádi mluví, sdělují svoje mínění o druhých lidech, o věcech a o událostech. Jak to ale udělat, aby o mně mluvili? Zde jsou tři důvody (podle Andy Sernovitze), motivace, aby o mně lidé mluvili:
  1. Produkty

    To je o MNĚ: o obchodníkovi a jeho zboží či službách.

    • Lidé mě milují (a moje produkty také).
    • Lidé mě nesnáší, nenávidí.
    • Lidem jsem něco dal, a stojí jim za to, o tom mluvit.
    • Lidem jsem usnadnil, aby o mně mohli mluvit.

  2. Dobrý pocit

    To je o LIDECH: o vypravěčích.

    • Lidé mají pocit, že jsou chytří (chci vypadat chytře, vím o produktu vše).
    • Lidé se cítí být důležití (miluji, když jsem tázán, chci dostat zvláštní status, informace).
    • Lidé chtějí pomoci druhým (nenaleťte na jiné šmejdy, tento výrobek je spolehlivý).
    • Lidé se chtějí realizovat, projevit sami sebe (chci mluvit o produktech, které miluji).

  3. Pocit sounáležitosti

    To je o NÁS: o skupině nadšenců.

    • Lidé jsou rodina, součást mojí značky.
    • Lidé jsou součástí týmu.
    • Lidé jsou zasvěcenci, interní pracovníci, členové organizace.

0 komentářů:

Okomentovat