9. 7. 2008

Inzerátem žádám zákazníka o svolený e-mail

Nejúčinněji funguje, když mi zákazníci dovolí, abych jim poslal e-mailem to, co jsem jim předem slíbil. Proto v tiskovém inzerátu slíbím například zaslání ceníku e-mailem, katalogu e-mailem, poukázky na bezplatný nákup e-mailem... Nejtěžší je dodržet, co jsem slíbil. Nikdy neposlat nic jiného než jsem slíbil. Nikdy! Nic! Žádnou další nabídku, žádný další e-mail, nic... Nejtěžší je takto získaný e-mail už nikdy bez dalšího svolení zákazníka k ničemu nepoužít. Nikdy! K ničemu! Říkejme tomu „svolený e-mail.“

Podle studie Doubleclick.com dávají lidé při nákupech přednost svolenému e-mailu před poštovním dopisem. Jakým způsobem si lidé přejí, aby je obchodník kontaktoval?

  • 81 % svoleným e-mailem (permission based e-mail)

  • 14 % dopisem poštou

  • 3 % neví

  • 2 % nevyžádaným e-mailem (posílejte mi, co se vám zlíbí, a kolikrát chcete)

  • 0 % nevyžádaným telefonním hovorem (je mi jedno, když mě budete obtěžovat voláním)

  • 0 % aby obchodník osobně zavolal

Proti svolenému e-mailu nic nenamítá 92 % lidí. Jak podle IMT Strategies lidé reagují na svolený e-mail?
  • 13 % se těší a dychtivě svolený e-mail čte

  • 48 % je zvědavých, co svolený e-mail obsahuje a čte ho

  • 30 % svolený e-mail nevadí, je jim to jedno, jsou lhostejní

  • 7 % otevírá svolené e-maily trochu nerado

  • 2 % svolené e-maily mažou bez čtení

Naproti tomu nevyžádané e-maily (spam) maže bez čtení 77 % lidí, 16 % je nerado otevírá, 3 % lidí je spam lhostejný, 4 % je zvědavě čte a 1 % po spamu touží.

0 komentářů:

Okomentovat