30. 12. 2008

8 způsobů, jak začít konverzaci: ve stylu sociálních médií


Napsal Ken Stewart z
ChangeForge (Twitter / FriendFeed) pro LuisGray.com. Se svolením Luise Graye přeložil Vladimír Hrouda.

Účelem sociálních médií je spojit se s druhými a být s nimi ve společnosti (anglicky: social). Ano?

A tak mohou společenští přelétavci úderem do několika kláves překonat kontinenty a technologicky zanícení introverti získat slovo. Zahájit konverzaci dosud nikdy nebylo snadnější. Nebo ano? Se svým přítelem Kenem Allanem jsem v minulých týdnech diskutoval o konverzacích prostřednictvím blogů. Každý z nás začínal blogovat z jiných důvodů, ale oba jsme chtěli hlavně proniknout k dalším lidem a rozšířit konverzaci.

Jak ale chcete rozšířit konverzaci, když druzí neodpovídají? Blogování, psaní na Twitteru, Facebooku, FriendFeed a jinde má jedno společné: musíte získat následovníky (followers), kterým sdělujete svoje myšlenky, prožitky a postřehy, a doufáte, že tím získáte příležitost zahájit konverzaci, že vám odpoví. To je často těžká práce, ale někteří to dělají přirozeně, jsou to mistři v zahajování konverzací, a mohou být příkladem, jak podněcovat konverzaci, a udržet ji, aby pokračovala:

Mona Nomura (Pixel Bits / FriendFeed / Twitter)

- Obrázek nahradí tisíc slov!

Mona důsledně publikuje zajímavé materiály na FriendFeed a na Twitteru. Od jiných se ale odlišuje tím, že k rychlému upoutání pozornosti horlivě používá obrázky, které vás rozesmějí, rozpláčí a hlavně přimějí odpovědět, komentovat.

Leo Babauta (ZenHabits / Twitter)

- Člověk, se kterým můžete vstoupit do vztahu.

Leo se pokládá za obyčejného člověka navzdory tomu, že jeho blog ZenHabits.net odebírá téměř 80 000 lidí. Blog má přes 250 000 odhadovaných unikátních návštěvníků. Leo nabízí rady a postřehy z nejrůznějších oborů, od produktivity k šetrnosti a od rodičovství, ke štěstí. Lidé jeho blog čtou rádi, protože jim do dnešního hektického světa přináší smysl života.

Louis Gray (LouisGray.com / FriendFeed / Twitter)

- Dovolte mi, abych vám ukázal tuto novinku...!

Louis Gray je živočich, který hltá nové objevy více než zdravou rychlostí (včetně nových technologií, služeb a obsahů). Dobrou úroveň a pověst svých článků si zasloužil více než tříletým blogováním. Jeho popularita v současnosti dramaticky stoupá, a v jeho blogu publikuje řada etablovaných i začínajících autorů. Luis vám dá prostor, pokud přicházíte s novou technologií či službou, a vyslídí vás, pokud jste novým blogerem.

Darren Rowse (ProBlogger / FriendFeed / Twitter)

- Dělám, co říkám a říkám, co dělám. Dokonce o tom píšu knihu!

Darrena známe a máme rádi jako zakladatele a vedoucího blogera ProBlogger.net, Digital Photography School, a nově TwiTip. Na ProBloggeru se blíží k 70 000 odběratelům RSS a má 450 000 unikátních návštěvníků. Darren vytvořil a obsadil niku tím, že blogováním vydělává peníze, a dokonce píše knihu, jak byste to mohli dělat také vy. Darren je skvělý člověk, používá sociální média, aby přiměl lidi k činnosti.

Jason Calacanis (Mahalo / FriendFeed / Twitter)

– Jsem, co jsem, a to je to, co jsem.

Calacanis, zakladatel Mahala, se oficiálně vzdal blogování v červenci tohoto roku. Uvedl, že e-mail je osobnější způsob, jak vzájemně komunikovat s více než 5 000 či 10 000 svými přáteli (Divím se. Proč mi nikdy neodpověděl?). Když Jason v tichosti začal opět blogovat, mnozí v tom viděli mediální trik. Myslím, že je důležité, že ho nazývám blogerem. Nalezl možná sám sebe? Ať už vás naštval tím, že vás vodil za nos, nikdo nemůže popřít, že umí rozproudit konverzaci.

Chris Brogan (ChrisBrogan.com / FriendFeed / Twitter)

- Společenství a sociální média.

Tento jeho slogan říká vše. Chris je známý tím, že je umí přeměnit lidi ve hnutí. Často také představuje druhé jako hrdiny. Jeho Rockstars page představuje blogy všech žánrů a významů.  Chris ví, že když se zmíní o příspěvcích jiných lidí, ti mu to pak oplatí svou náklonností, nebo alespoň někdy v budoucnosti.

Mike Arrington (TechCrunch / FriendFeed / Twitter)

- Zlý genius nebo lišácký podnikatel.

Někteří Mika nazývají ďábelským géniem. Jeho web TechCrunch.com má však 1,4 milionu unikátních návštěvníků. Mike zřejmě ví, jak přitáhnout zrak na svůj web bez ohledu na to, kde právě jste.

Robert Scoble (Scobleizer / FriendFeed / Twitter)

- Je rozdíl mezi konverzací a kontraverzí (sporem)?

Robert to už dělá dlouho. Nyní přispívá svým talentem ve FastCompany.tv. Scobleizer umí začít jak konverzaci tak spor, debatu. Robert miluje hlučné sály naplněné třiceti tisíci technologickými šílenci a dokonce se pokouší naslouchat všem najednou. Robert v tomto roce přesunul část svého času ze svého blogu poprvé ve prospěch Twitteru and FriendFeed. Nyní má přes 23 000 následovníků (followers) na FriendFeed a přes 44 000 na Twitteru (v minulém roce naměřeno dohromady na těchto službách přes 2 000 hodin dohromady). Robert vede rozhovory s technologickými řediteli, bloguje a s velkým nasazením se angažuje v sociálních médiích. Jeho jméno se vždy vynoří, když přemýšlíte o konverzacích v sociálních médiích. Robert je skutečným pojmem v technologickém světě.

Myšlenky na závěr

Letošní rok byl pro sociální média skvělý. Tento seznam obsahuje těžké váhy, na které jste mohli narazit, pokud jste přemýšleli, jak začít a udržet konverzaci na webu. Konverzace probíhají na více místech, než jen ve vašem prostoru pro komentáře. Zabývejte se proto vážně nejen svým sdělením, ale také tím, jak ho vysílat do světa. Mimochodem, tento seznam není vyčerpávající, je to jen můj názor.

Rád uslyším váš hlas. Kdo z vás ví, jak to dělat správně a proč?

Blog Kena Stewarta, ChangeForge.com se zaměřuje na rozpor mezi neustále se měnícími světy obchodu a technologie. O Kenovi se dozvíte více když navštívíte jeho stránku o něm. Kena můžete také najít na FriendFeed, Twitteru a LinkedIn.

0 komentářů:

Okomentovat