To je otázka, kterou se chci vážně zabývat. Dnes už nikdo nediskutuje o tom, zda tiskové inzeráty na sociální média vůbec napojovat. Dnes už je kdekdo napojuje, a tím účinnost své inzerce mnohonásobně zvyšuje, a tím zvyšuje i svůj prodej. Potřebuji tedy dvě věci: tiskový inzerát (či jiný druh jednosměrné reklamy) a sociální médium.
Když budu v oblasti sociálních médií amatérem, svoje zákazníky spíše odradím. Začnu tedy s „povinnou“ četbou.
Regular Geek doporučuje ke vzdělávání následující blogy (v angličtině):
- Louis Gray
- Chris Brogan
- Mike Fruchter
- Hutch Carpenter
- Jeremiah Owyang
- WinExtra/Steven Hodson
- Jason Falls/Kat French
- Alexander van Elsas
- Muhammad Saleem
- SarahInTampa
- SheGeeks
- ReadWriteWeb
- Mashable
- Techipedia
- Reem Abeidoh
- Broadcasting Brain
- Colin Walker
- I’m Not Actually a Geek
- Social News Watch
- Soshable
- The Social Networker
Sociální média nám pomáhají spojovat lidi. Je to pouhý nástroj, nikoliv cíl marketingu. Pokud chci jako obchodník-marketér využít sociální médium, musím se ujmout role vůdce, který:
- sděluje svůj příběh, doktrínu
- spojuje zákazníky mezi sebou
- organizuje víru, to znamená, že působí na zákazníky, aby něco dělali
Sociální médium musí zákazníkovi přinášet nějakou výhodu, aby se v něm angažoval, účastnil. Zákazník si vždy klade otázku: „Co je v tom pro mě?“ Výhoda, prospěch může být čistě emocionální či intelektuální, namísto prospěchu materiálního. Musí to být něco pro zákazníka důležitého, významného.
Kdo v sociálním médiu posílá spam, je ostatními odpojen, blokován, ignorován. Kdo sděluje užitečné, je následován, čten, je mu nasloucháno.
0 komentářů:
Okomentovat