16. 12. 2008

Jak napojit tiskový inzerát na sociální média?

To je otázka, kterou se chci vážně zabývat. Dnes už nikdo nediskutuje o tom, zda tiskové inzeráty na sociální média vůbec napojovat. Dnes už je kdekdo napojuje, a tím účinnost své inzerce mnohonásobně zvyšuje, a tím zvyšuje i svůj prodej. Potřebuji tedy dvě věci: tiskový inzerát (či jiný druh jednosměrné reklamy) a sociální médium.

Když budu v oblasti sociálních médií amatérem, svoje zákazníky spíše odradím. Začnu tedy s „povinnou“ četbou. Regular Geek doporučuje ke vzdělávání následující blogy (v angličtině):

  1. Louis Gray

  2. Chris Brogan

  3. Mike Fruchter

  4. Hutch Carpenter

  5. Jeremiah Owyang

  6. WinExtra/Steven Hodson

  7. Jason Falls/Kat French

  8. Alexander van Elsas

  9. Muhammad Saleem

  10. SarahInTampa

  11. SheGeeks

  12. ReadWriteWeb

  13. Mashable

  14. Techipedia

  15. Reem Abeidoh

  16. Broadcasting Brain

  17. Colin Walker

  18. I’m Not Actually a Geek

  19. Social News Watch

  20. Soshable

  21. The Social Networker

Sociální média nám pomáhají spojovat lidi. Je to pouhý nástroj, nikoliv cíl marketingu. Pokud chci jako obchodník-marketér využít sociální médium, musím se ujmout role vůdce, který:
  • sděluje svůj příběh, doktrínu

  • spojuje zákazníky mezi sebou

  • organizuje víru, to znamená, že působí na zákazníky, aby něco dělali
Sociální médium musí zákazníkovi přinášet nějakou výhodu, aby se v něm angažoval, účastnil. Zákazník si vždy klade otázku: „Co je v tom pro mě?“ Výhoda, prospěch může být čistě emocionální či intelektuální, namísto prospěchu materiálního. Musí to být něco pro zákazníka důležitého, významného.

Kdo v sociálním médiu posílá spam, je ostatními odpojen, blokován, ignorován. Kdo sděluje užitečné, je následován, čten, je mu nasloucháno.

0 komentářů:

Okomentovat