Chci pomáhat lidem dělat marketing v digitálním věku…
Slyšte zvon, příběh o touze, o účinném marketingu v digitálním věku (v době internetu, Googlu, mobilů, sociálních sítí). Tím příběhem žiji. Ať přináší radost i Vám, ať zvon zní i Vaší touhou...
- Inzerát je pokus o vstup do tří druhů vztahů s Vašimi zákazníky. Vstupujte do nich!
- Marketing je ideologie. Staňte se nejlepšími ideology. Získáte obrovskou moc, můžete změnit svět. Každá ideologie má tři stupně. Budujte je!
- Veďte hnutí svých zákazníků. Pro vznik a fungování hnutí jsou nutné tři podmínky. Vytvářejte je!
- Úspěšný (pozoruhodný) produkt vyrůstá z příběhu. Pečujte o něj třemi způsoby!
Rovnice: 3 způsoby péče o příběh = 3 podmínky pro hnutí = 3 druhy vztahů = 3 stupně ideologie:
1. Vytvářejte příběh
a předkládejte ho svým fanouškům-zákazníkům. Příběh je:
- Doktrína, cokoliv k uvěření, myšlenka, idea, rozum, slovo, logos.
- Manifest: kdo jsme, co chceme změnit, kam chceme dospět, co se má udát nového, jak chceme docílit změny.
- Konkrétní vize budoucnosti, něčeho nového a změny a způsob jak se tam dostat. Jsme znuděni dneškem, chceme budoucnost.
- Výzva zvyklostem, pravidlům, představám a stávajícímu stavu a touha je zbořit, narušit, změnit.
- Touha po sounáležitosti, po smyslu existence. Chceme někam náležet, být součástí něčeho, co nás přesahuje.
- Přeměna sdíleného zájmu v naléhavé vášnivé poslání, dílo, misi, motivaci, touhu po změně, touhu něco dělat, vydat se a jít po cestě.
- Systém myšlenek a jednání, kterým se hnutí řídí. Rámec orientace a objekt oddanosti. Aktivní řád, identita, konvence.
- Naděje, náboženská struktura, rovnost (égalité), uznání individuální autonomie závislé na intersubjektivním souhlasu. Vstupujte inzerátem do těchto vztahů!
2. Spojujte lidi
a budou Váš příběh sami šířit, vyprávět druhým:
- Vytvářejte spojení mezi zákazníky navzájem, mezi Vámi a zákazníky a mezi hnutím zákazníků ostaním světem. Dejte jim nástroje, aby to měli snadné. Využijte internet, mobily, sociální sítě…
- Dejte prostor rituálům zákazníků.
- Učte zákazníky komunikovat.
- Inzerátem vstupujte do společenského vztahu lásky, sociální struktury a spravedlnosti, rozdílnosti (fraternité), uznávání subjektivních potřeb zákazníků.
3. Umožněte lidem věřit,
to znamená něco dělat, aby to rostlo. Něco dělat, to jsou Vaše páky, stroje víry:
- Přeměňujte příběh, vášnivý cíl ve výsledky.
- Převádějte ducha, atmosféru a prostředí hnutí zákazníků na výsledky, které posilují vědomí, že hnutí má smysl.
- Působte na hnutí, aby rostlo a získávalo nové členy.
- Staňte se impresáriem, manažerem. Impress (anglicky) znamená zapůsobit, ovlivnit, vtlačit, účinek, vliv, tlak. Vynaložte úsilí, jednejte, mějte vliv.
- Způsobujte jednání, aktivitu, tvorbu hodnot. Umožňujte zákazníkům vynaložit na něco vliv či sílu. Iniciujte (uvádějte do pohybu) například projekty, otázky a odpovědi, případové studie…
- Vytyčujte pokrok, změnu a umožněte zákazníkům k tomu přispívat. Například: blogovat, sdílet videa a fotografie, přispívat do diskuzních fór, koordinovat a spojovat ostatní členy...
- Inzerátem vstupujte do společenského vztahu víry, charakteru člověka, multikultury (liberté), uznání (spravedlnost při) výkonu, politického rozhodnutí.
Na horním obrázku je: Großglockner (3 798 m n. m.), nejvyšší hora Rakouska z bivaku Ali Lanti pod Keeskogelem (2 663 m n. m.)
Hi there, I like your blog, I love reading things about marketing.
OdpovědětVymazat