19. 11. 2008

Marketing v digitálním věku

Vybral jsem ze Sethovo myšlenek:
  1. Marketing je interakce s lidmi a tvorba produktů, o kterých se lidé rozhodli hovořit.

  2. Obchodníci, kteří jsou plně zaměstnáni tím, aby neudělali žádné chyby, skončí jako nudní, sobečtí a stravující sebe samotné.

  3. Úspěšní obchodníci usnadňují hovořit o tom, co dělají. Lidé se pak rozhodnou o tom hovořit, a myšlenka, zpráva o produktu se šíří.

  4. Sociální sítě nejsou důležité. Důležitá je jedna síť. Důležité je kdo. Ne kolik a ne kde. Obchodníci potřebují hluboké vztahy, a ne dlouhý seznam přátel.

  5. Cílení je v marketingu nešťastný pojem, protože je to pojem lovecký. Lepší pojem je farmaření. Cílem musí být pravidelná péče, šlechtění a spolupráce. Lidé se chtějí podílet na dialogu, a ne abyste na ně ječeli nebo dokonce na ně dělali narážky.

  6. Podcasting je skvělý způsob, jak se do hloubky propojit se svou existující základnou fanoušků.

  7. Nejhorší spam je volat lidem na mobil.

  8. Když je to důležité pro obchodníka, tak to neznamená, že je to důležité pro mě, pro zákazníka.

  9. Vyprávějte správný příběh správným lidem správným způsobem ve správný čas.

  10. Čím méně prostředníků mezi vaší prací a lidmi, kteří by za ni mohli zaplatit, tím lépe.

  11. Jestliže denně neměníte a netestujete svoje landing pages (přistávací internetové stránky), plýtváte cenným časem a penězi. Zkoušejte cokoliv, testujte, měřte. Každá interakce je testovatelná, měřitelná.

  12. Je vzácné, když někdo otevře váš e-mail. Nepromarněte takovou příležitost. Starejte se o něj s láskou, ochraňujte ho, pěstujte si ho, važte si ho.

  13. Když nedokážete přeměnit pět lidí v šílející, blouznící fanoušky, ve fanatiky, v šiřitele vaší myšlenky, proč byste měli být schopni zapůsobit na 5 000? Nezapůsobíte. Jeden člověk v jedné chvíli. Starým způsobem, ale po internetu.

  14. Marketing není reklama! Marketing je co děláte a jak o tom mluvíte. Když opravdu děláte věci, o kterých stojí za to mluvit, lidé o nich budou hovořit, zpráva se bude šířit.

  15. V tom co děláte, buďte nejlepší na světě. Když budete třetí nejlepší v deseti věcech, nikdy neuspějete.

  16. Když tvrdě pracujete na tom, abyste byli jako kdokoliv jiný, uspějete nejspíše v tom, že vás budou ignorovat.

  17. Vůbec nejde o vás, o obchodníky-marketéry. Vůbec! Jde o mě, o zákazníka, o co se starám, o můj příběh, o mé cíle, o můj život. Můžete-li mi takový příběh vyprávět, chci ho slyšet.

  18. Lidé lžou, když se jich ptáte. Nelžou ale tolik, když jim dáte vybrat z připravených odpovědí.

  19. Knihy jsou skvělým prostředkem, jak u někoho spustit proces intelektuální proměny.

  20. Úspěšný obchodník-marketér v dnešním digitálním světě kontroluje co nejméně a dělá co nejméně chyb.

0 komentářů:

Okomentovat