19. 11. 2008

Aby o mně lidé mluvili, 6. díl (Co lze v ústním marketingu změřit)

Rád bych věděl, když o mně někdo mluví. Dám se tedy do práce. Začnu sledovat a měřit svůj ústní marketing, a hlavně se z něj budu snažit poučit. Co mohu dělat?
  • Zjistit, kdo jsou moji vypravěči, kteří o mně mluví.

  • Sledovat, o kterých tématech mluví, co říkají o mně, o firmě, o zaměstnancích (a budu se snažit napravit to, co se lidem nelíbí).

  • Vyhodnocovat, zda moje nástroje ústního marketingu něco mění

  • Připojit se ke konverzaci
Často je téměř nemožné, dostat z lidí to, co si opravdu myslí. Využiji tedy internet, kde miliony lidí denně zapisují vše, co si myslí. Nejskvělejší na tom je, že mohu téměř okamžitě reagovat, napravovat chyby, měnit taktiku. Na to si nemusím najímat žádnou agenturu pro výzkum ústního marketingu, i když spousta takových existuje.

Znáte Twitter Search? Když navštívíte http://search.twitter.com/, můžete sledovat, co anonymní masy říkají o vás, o vaší značce, firmě, o oblíbených politicích, o čemkoliv. Ke každému hledání si můžete stáhnout RSS, takže víte, co se změnilo.

Je to jako kdybyste se ocitli v nikdy nekončícím setkání skupiny lidí, kteří diskutují o zadaném tématu. Je to velmi chytrý záznamník toho, o čem lidé štěbetají.

Pokud sami používáte Twitter, pamatujte, že vše co tam řeknete, ihned uvidí vaši sledovatelé. Každý kdo hledá, to najde.

Mnoho podrobností o měření ústního marketingu, bezplatných údajů a kontaktů na firmy provádějící výzkum lze získat v Blogu asociace ústního marketingu (anglicky).


0 komentářů:

Okomentovat