Ucházejte se o zaměstnání u americké firmy Zappos. Pokud Vás přijmou, následuje čtyřtýdenní tréning, kdy Vám dávají plný plat. Tréning Vás má ponořit do strategie firemní kultury a posedlosti zákazníky. Po týdnu tréningu dostanete skvělou nabídku. Když dnes skončíte, dostanete týdenní plat a navíc bonus (úplatek) 1 000 dolarů. A máte vyděláno...
Kdo těch 1 000 dolarů vezme, ten nemá ani ponětí o odpovědnosti, závazku či oddanosti vůči firmě. Průměrně 10 % uchazečů o práci takto s „výdělkem“ odchází. Původně byl tento úplatek 100 dolarů a rostl postupně s tím, jak rostla firma, firemní kultura a posedlost zákazníky. Znamená to, že práce u firmy Zappos není pro každého. Musí být úplný soulad mezi „tikáním“ zaměstnance a firmy. A s tím se musí začít hned na začátku, při úvodním tréningu lidí.
Těch 1 000 dolarů je jen drobná praktika, ale je to velká lekce pro opravdové vůdce firem. Firma musí samozřejmě mít v pořádku ekonomiku, procesy a vítěznou hodnotovou prezentaci. Celé dílo ale pečetí emoční spojení, city a spoluprožívání zákazníků.
Firma Zappos lidi překvapuje. Slíbí dodání zboží do čtyř dnů , ale lidé to mají doma druhý den ráno. Telefonní bezplatný servis (800) je zábavný, srdečný, bez limitů a automatů. Operátoři nejsou vázáni předpisy, mohou udělat cokoliv, abyste byli spokojeni. Firma přetéká osobitostí, 429 zaměstnanců používá Twitter, každý tak může vědět, kdo čím a kdy žije.
Firma je pozoruhodná, když má pozoruhodné lidi. Firmy se nemohou spojit s prožíváním zákazníků. To mohou jen lidé.
Více v angličtině.
5. 8. 2008
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
0 komentářů:
Okomentovat