22. 8. 2008

Svolený marketing, 3. díl (Cíle pobídek, lákadel, dárků)

Ukažte mi někoho, komu by se nezamlouval bezplatný dárek. Ve svoleném (permission) marketingu slouží bezplatné dárky jako pobídky, lákadla či povzbuzení, aby se lidé přihlásili do programu svoleného marketingu, aby Vám dali svolení, že s nimi můžete obchodovat. Dokud si však přesně neurčíte, čeho chcete dárkem docílit, způsobíte si pravděpodobně více škody než užitku.

Příklady, co může být dárkem, lákadlem či pobídkou jsem uvedl v 1. dílu seriálu o svoleném marketingu. Jaké mohou být cíle pobídek, lákadel, dárků?

  1. Přimět a povzbudit lidi, aby se dobrovolně přihlásili do programu svoleného marketingu. Předtím však musím lidem zřetelně a jednoznačně sdělit, že se jedná o program svoleného marketingu a co přesně bude následovat.

  2. Přimět lidi, aby se přihlásili k odběru bezplatného zpravodaje, zasílání novinek.

  3. Přimět lidi, aby Vás navštívili na Vaší internetové stránce, ve Vaší prodejně.

  4. Přimět lidi, aby Vám dali svolení. Příklady svolení jsem uvedl v minulém dílu seriálu o svoleném marketingu.

  5. Přimět lidi, aby Vám zatelefonovali, poslali e-mail nebo fax.

  6. Přimět lidi, aby dávali pozor, co říkáte, co jim sdělujete.

  7. Přimět lidi, aby se učili, získávali znalosti o Vašich produktech, přeměňovali je v informovanost, a nakonec v důvěru.

  8. Přimět lidi, aby si předplatili službu, produkt.

  9. Přimět lidi, aby nakoupili.

  10. Přimět lidi, aby Vám o sobě poskytovali údaje.

  11. Přimět lidi, aby s Vámi navázali vztah a opakovaně se s Vámi setkávali,účastnili se událostí a kampaní, při kterých je budete žádat o komunikaci.

  12. Přimět lidi, aby se zúčastnili průzkumu.

  13. Odměnit lidi za pozornost, čas a energii, kterou Vám věnovali, či budou věnovat.

  14. Zvýšit zručnost, dovednost a soběstačnost lidí.

  15. Posílit účinnost předchozích dárků, pobídek, lákadel.

0 komentářů:

Okomentovat