20. 8. 2008

To je můj příběh

Seth (v angličtině) publikoval skvělý příspěvek o vytváření příběhů. Všichni obchodníci vyprávějí zákazníkům své příběhy o sobě. Když se příběh obchodníka setká s pohledem na svět, který má zákazník, když s ním rezonuje, oba potom mají o čem diskutovat. Z toho vyplývá, že žádný příběh nelze vyprávět všem lidem na světě, jen určité skupině lidí. Obchodník se svým příběhem musí vydržet mnoho a mnoho let. Zákazníci, kteří s obchodníkovým příběhem rezonují, ztotožňují se s ním, se tak rozhodli již dříve, někdy ještě dříve, než ten příběh slyšeli poprvé. Proto žádné pomluvy od konkurence je neodradí, neodlákají od jejich obchodníka.

Jak si tedy vytvořím svůj příběh?

  1. Začnu pravdivě, nic nepředstírám. Řeknu jasně, co mohu dělat a co chci dělat. Když budu chtít lidi obelstít, podvést, tak zkrachuji.

  2. Určím, jaký pohled na svět by měli moji budoucí zákazníci mít.

  3. Svoji pravdu popíši prostřednictvím jejich pohledu na svět. To už možná bude i lež, ale lež na základě pravdy. To bude pravda, která rezonuje s jejich příběhem, s jejich pohledem na svět.

  4. To je můj příběh!

0 komentářů:

Okomentovat