Seth (v angličtině) publikoval skvělý příspěvek o vytváření příběhů. Všichni obchodníci vyprávějí zákazníkům své příběhy o sobě. Když se příběh obchodníka setká s pohledem na svět, který má zákazník, když s ním rezonuje, oba potom mají o čem diskutovat. Z toho vyplývá, že žádný příběh nelze vyprávět všem lidem na světě, jen určité skupině lidí. Obchodník se svým příběhem musí vydržet mnoho a mnoho let. Zákazníci, kteří s obchodníkovým příběhem rezonují, ztotožňují se s ním, se tak rozhodli již dříve, někdy ještě dříve, než ten příběh slyšeli poprvé. Proto žádné pomluvy od konkurence je neodradí, neodlákají od jejich obchodníka.
Jak si tedy vytvořím svůj příběh?
- Začnu pravdivě, nic nepředstírám. Řeknu jasně, co mohu dělat a co chci dělat. Když budu chtít lidi obelstít, podvést, tak zkrachuji.
- Určím, jaký pohled na svět by měli moji budoucí zákazníci mít.
- Svoji pravdu popíši prostřednictvím jejich pohledu na svět. To už možná bude i lež, ale lež na základě pravdy. To bude pravda, která rezonuje s jejich příběhem, s jejich pohledem na svět.
- To je můj příběh!
0 komentářů:
Okomentovat