21. 8. 2008

Svolený marketing, 2. díl (Druhy svolení)

Svolený (permission) marketing je nejmocnějším směrem vývoje příštího desetiletí. Kdo se svoleným marketing začne, přestane marnotratně vyhazovat peníze za reklamu a získá důvěru zákazníků. Kdo začne se svoleným marketingem první, bude ve svém oboru kontrolovat přístup k trhu. Svolení zákazníků se stává nejcennějším majetkem firmy.

Jaké jsou druhy svolení? O jaká svolení byste mohli zákazníky žádat? Svolení k čemu? Svolení s čím? Zde jsou některé možnosti:

  1. Svolení s poskytnutím pobídky, lákadla, odměny

  2. Svolení se započetím prospěšné a opakované výměny údajů

  3. Svolení s účastí v programu svoleného marketingu

  4. Svolení s dalším postupem programu svoleného marketingu

  5. Svolení s přijímáním Vašeho učiva (seznamování s přínosy Vašich produktů)

  6. Svolení s pozváním na schůzky, setkání

  7. Svolení s poskytováním údajů (vyplňováním formulářů) o touhách, potřebách, hodnotách a značkových preferencích zákazníků, o tom, které potřeby zákazníků můžete uspokojit, čemu zákazníci dávají přednost

  8. Svolení s předkládáním nabídky dalších produktů

  9. Svolení s poskytnutím osobních údajů ke zlepšení nabídek a pobídek

  10. Svolení s poskytnutím osobních údajů k přizpůsobení produktů potřebám zákazníků

  11. Svolení se zasíláním reklamních e-mailů

  12. Svolení se sledováním, jaké zboží a služby zákazník kupuje, a po kterých pošilhává

  13. Svolení s nabídnutím zájmového programu

  14. Svolení se vzetím „osobních měr“ pro polozakázkovou výrobu

  15. Svolení s poskytováním nových služeb z dalších oborů

  16. Svolení se zasláním ukázky, videa, vzorku

  17. Svolení s návštěvou


O svolení musíte zřetelně a jednoznačně požádat, aby zákazníkovi bylo úplně jasné, co bude následovat. Svolení je naprosto bezcenné, pokud Vám ho zákazník neudělí výslovně, zřejmě, jednoznačně a zřetelně.

0 komentářů:

Okomentovat