24. 8. 2008

Svolený marketing, 4. díl (Stupně svolení)

Intenzita svolení je klíčovým měřítkem celého procesu svoleného marketingu. Godin v roce 1999 představil šest stupňů svolení (v sestupném pořadí podle účinnosti):
  1. Nitrožilní léčba. Lékař,který Vás ošetřuje, se nemusí ptát, které léky Vám vstříkne do žil.
  2. Bodové programy. Firma odměňuje zákazníky za jejich pozornost body, měnou, o kterou oni stojí.
  3. Osobní vztahy. Čistírna oděvů má užitek ze svolení jednat ve Vašem nejlepším zájmu, které se rozumí samo sebou. Oblíbený prodavač Vás může „natáhnout“ (doporučit něco dražšího) aniž by Vás musel obtěžovat dotazem.
  4. Obchodní značky. Pokud je na výběr mezi známým a neznámým, většina lidí si vybere známé.
  5. Nákup podle situace. Jestliže jste v obchodě a chystáte se nakupovat, často se zařídíte podle nevyžádaného sdělení.
  6. Spam, nevyžádaná zpráva. To dělá většina obchodníků: telefonuje neznámým lidem domů, během večeře, bez svolení, přecpává jejich poštovní schránky nevyžádanými katalogy a letáky, přerušuje jejich oblíbené televizní pořady hlučnými reklamami. V osobním životě byste to nedělali. Proč to dělat možným budoucím zákazníkům?

0 komentářů:

Okomentovat