3. 2. 2009

Jak inzerovat ve zlých časech, aneb sociální inovace?

Teorie sociální inovace - Stuart C. Dodd Institute V internetové verzi časopisu BusinessWeek Business Exchange uveřejnili přehled 192 novinových článků a 202 článků v blozích na téma „Inzerce v recesi.“

Sharon Krinská v blogu „The Ad Contrarian“ radí:

„Tvořte inzeráty, které se soustřeďují na změnu chování, ne na změnu postoje. Většina lidí si myslí, že snadněji lze změnit postoje, názory lidí, než jejich chování, reakce... Až na to, že je to přesně naopak. Mnohem snadnější je vás přesvědčit, abyste jedli Big Mac, než vás utvrdit v tom, že Big Mac je dobré a vhodné jídlo. Mnohem snadnější je vás přesvědčit, abyste jeli do Las Vegas, než vás přesvědčit, že cesta do Las Vegas je moudré rozhodnutí.

Za ideálních podmínek je snaha o změnu postoje jakéhokoliv člověka velmi nákladná a obtížná záležitost. Ideální podmínky ale nikdy nemáte. Přestaňte žvanit o vlastnostech své firmy a značky. Místo toho se soustřeďte na to, abyste svému zákazníkovi dali dobrý důvod, aby vyzkoušel váš produkt.

Dejte mu dobrý podnět ke změně chování, jednání. Zákazník bude pozitivně reagovat na dobré obchodní podmínky, rozšířený servis, speciální nabídku, výrazně odlišný produkt, inovaci, nové výhody atd.“

Můj oblíbený autor Peter Ferdinand Drucker před téměř půl stoletím napsal:

Twestival„Nejúčinnější inzerát vyvolá změnu osobnosti, hodnot, názorů a ambic čtenáře (konverzi). To je ale naprosto výjimečná událost, které kladou všechny základní psychické síly člověka silný a organizovaný odpor. V takovém případě musí čtenář naprosto kapitulovat. „I Bůh musel oslepit Šavla, aby zněj učinil Pavla.“

Takovou změnu může způsobit například opravdová inovace toho, co jste schopni čtenáři poskytnout. Může jí být uspokojení nové potřeby, poskytnutí nové hodnoty nebo uspokojení staré potřeby novým způsobem. Velice účinné jsou zejména sociální inovace.“

A jsme zase u sociálního marketingu. Zajímavou aktivitou je například Twestival = Sociální média pro sociální změnu. Jaké sociální inovace můžete svým zákazníkům nabídnout?

@hrouda


0 komentářů:

Okomentovat