Jak vypracovat komplexní strategii pro sociální média? Zde je stručný postup:
- Stanovte si cíl: angažovat on-line komunitu.
- Definujte své publikum. Zjistěte, kde jsou lidé na internetu aktivní, v jakých komunitách, sociálních sítích. Vyberte komunity, ve kterých má pro vás smysl se angažovat. Zdokumentujte současný stav, abyste to mohli v budoucnu porovnávat, měřit.
- Vstupte do vybraných komunit a naslouchejte. Naslouchejte, co se vašemu publiku líbí a co ne. Naslouchejte, co považují za přitažlivé a zajímavé. Co je pro ně žhavou novinkou a co ne. Naslouchejte, co říkají o vaší značce a firmě.
- Najděte lidi, kteří mají vliv. Patří mezi nejpřednějších 25 znalců sociálních médií? Možná. V každé komunitě jsou vlivní lidé.
- Velmi důvěrně se sžijte se zájmy a motivacemi těchto vlivných lidí.
- Nyní máte údaje, se kterými můžete pracovat. Na základě těchto údajů se rozhodněte, jak nejlépe angažovat komunitu svých zákazníků.
- Nyní můžete například začít do komunity přispívat, starat se, vstupovat do vztahů, a po nějaké době, až usoudíte, že vám komunita důvěřuje, můžete teprve přijít se svými potřebami, a nabídnou lidem obchod. Nebo je pozvat do komunity, kterou jste sami založili.
Bez tohoto postupu je vaše aktivita v sociálních médiích jen výstřelem do tmy.
Následujte mě na Twitteru: @hrouda
0 komentářů:
Okomentovat