25. 2. 2009

Komplexní strategie pro sociální média

Social media strategyJak vypracovat komplexní strategii pro sociální média? Zde je stručný postup:

  1. Stanovte si cíl: angažovat on-line komunitu.
  2. Definujte své publikum. Zjistěte, kde jsou lidé na internetu aktivní, v jakých komunitách, sociálních sítích. Vyberte komunity, ve kterých má pro vás smysl se angažovat. Zdokumentujte současný stav, abyste to mohli v budoucnu porovnávat, měřit.
  3. Vstupte do vybraných komunit a naslouchejte. Naslouchejte, co se vašemu publiku líbí a co ne. Naslouchejte, co považují za přitažlivé a zajímavé. Co je pro ně žhavou novinkou a co ne. Naslouchejte, co říkají o vaší značce a firmě.
  4. Najděte lidi, kteří mají vliv. Patří mezi nejpřednějších 25 znalců sociálních médií? Možná. V každé komunitě jsou vlivní lidé.
  5. Velmi důvěrně se sžijte se zájmy a motivacemi těchto vlivných lidí.
  6. Nyní máte údaje, se kterými můžete pracovat. Na základě těchto údajů se rozhodněte, jak nejlépe angažovat komunitu svých zákazníků.
  7. Nyní můžete například začít do komunity přispívat, starat se, vstupovat do vztahů, a po nějaké době, až usoudíte, že vám komunita důvěřuje, můžete teprve přijít se svými potřebami, a nabídnou lidem obchod. Nebo je pozvat do komunity, kterou jste sami založili.

Bez tohoto postupu je vaše aktivita v sociálních médiích jen výstřelem do tmy.

Následujte mě na Twitteru: @hrouda

0 komentářů:

Okomentovat