10. 2. 2009

8 jistých způsobů jak být na Twitteru smazán (Twitter 11. díl)

 

8 Sure-Fire Ways To Tick Off the Twitterverse Podle článku Jenny Cromie na TwiTip volně převyprávěl @hrouda.

Když na Twitteru začínáte, snadno uděláte chyby, které odradí vaše následovníky, a brzy se vás zbaví, vypnou vás, smažou (když někoho následují, na stránce jeho profilu kliknou na tlačítko „Following,“ a potom na „Remove“).

Smyslem vašeho zapojení do sociálních sítí je dát lidem vědět a budovat vztahy. Když ale neovládáte základy společenské slušnosti, uděláte na lidi ten nejhorší dojem. Pro nezasvěcené může Twitter vypadat jako sbírka náhodných konverzací o otravných minimarketingových kampaní.

Twitterverse (Twitter-svět, vesmír) je ale velkolepá společnost, kterou každý buduje kolem sebe. V každé společnosti jsou psaná i nepsaná pravidla, etiketa. Na Twitteru je twitiketa (twittiquette). Zde je osm nejhorších prohřešků proti twitiketě, osm typů lidí, kterých se brzy zbavíte, smažete je:

  1. Narcisista. Pořád píše o sobě, co právě teď dělá. Takové věci psát můžete, použijte k tomu ale přímé zprávy (direct messages) člověku, který se opravdu stará o to, co děláte. V opačném případě lidi odradíte a smažou vás (remove).
  2. Spamer. Náhle mě následuje se svou „skvělou“ nabídkou, a já ho hned blokuji. Twitter je skvělý pro růst vašeho podnikání, pokud mluvíte ke správnému publiku a zachováváte twitiketu. Když uděláte dobrý dojem, lidé o vás budou sami mluvit. V opačném případě lidi odradíte a smažou vás (remove).
  3. Frajer – bašti jen mě. To je člověk, který má tisíce následovníků, ale sám nenásleduje téměř nikoho. Jsou ale výjimky. Já například následuji, rád čtu Michaela Arringtona a jeho blog TechCrunch o nových internetových produktech a firmách. Michael téměř nikoho nenásleduje a sám má téměř 65 000 následovníků (followers). Chápu to, dovedu si představit, že se rozhodl, že bude raději přinášet svým čtenářům opravdu hodnotné články a odkazy, než jen formálně následovat takové množství lidí. I vy se určitě pro pár podobných „hvězd“ rozhodnete. Chris Brogan naopak aktivně komunikuje s více než čtyřiceti tisíci přáteli na Twitteru (následuje je), a navíc píše nepřekonatelný blog o sociálním marketingu. Na Twitteru jde především o dialog a o budování vztahů. Když nikoho nenásledujete, vedete monolog. Není to nudné? Znáte lidi, kteří na večírku nezavřou pusu, a když o sobě začne mluvit někdo jiný, tak odejdou? Na Twitteru takové lidi smažete (remove).
  4. Loudil. Do omrzení opakuje svoji nabídku, upozornění na svůj článek, na svoji myšlenku: „Přečtěte si můj blog, čtěte můj blog, četli jste to, přečtěte si to…“ Na Twitteru, stejně jako kdekoliv na internetu není třeba nic opakovat dvakrát. Když se něco lidem líbí, budou to opakovat sami, budou o vás vyprávět druhým. To je zásadní rozdíl mezi tradičními (televize, tisk, reklama, direct marketing atd.) a novými sociálními médii. Nová média způsobila změnu. Když lidé slyší něco opakovaně, nevěnují tomu pozornost. Na Twitteru vás smažou (remove).
  5. Hloupé odkazy. „Hej! Čtu skvělou věc! Klikni, to se nasměješ!“ Ne, řekni mi nejdříve, proč by mě to mělo zajímat, a pak možná na to kliknu. Bez náležitého vysvětlení budu takové odkazy ignorovat, nebo tě dokonce zablokuji, když to budeš zase zkoušet. Nemám čas na srandy od lidí, které pořádně neznám. Nemám čas na vtípky, které se mě netýkají, které nejsou o mně. Na Twitteru tě brzy smažu (remove).
  6. Automat. Někdy někoho následuji, kliknu na „Follow,“ a během vteřiny mi přijde odpověď „Jak se máš?“ Je jasné, že je to automat. Takových služeb najdete na internetu celou řadu. Naopak mě potěší, když mi lidé sdělí svoje jméno, pošlou mi svoje video, fotky, pokusí se mě zapojit do malého dialogu. Nerad se cítím jako položka na seznamu následovníků. Majitele takového seznamu na Twitteru brzy smažu (remove).
  7. Breptal. Nedávno jsem následoval jednoho „marketingového odborníka.“ Zcela opanoval moji obrazovku. Chrlil jeden twít za druhým. Nevím, jak to dělal, ale mě to otrávilo a smazal jsem ho (remove), i když občas napsal něco užitečného. Nesnažte se opanovat konverzaci, nejste tak důležití, nikdo není tak důležitý. Nechci být zajatcem mluvícího maniaka.
  8. Úlisák. Vlezlý, lichotící, podlézavý, úlisný. Nabídne vám bezplatně velmi zajímavá a užitečná spojení, odkazy, materiály, a nakonec zjistíte, že Vám chce jen prodat svoji eKnihu nebo služby. Vytrubovat na Twitteru, jak skvělý je váš byznys a vaše produkty, to je neúčinná a špatná strategie. Lidé vás budou vnímat jako úlisáka, podlézavce. Lidé poznají, čím opravdu žijete, co je vaší opravdovou touhou, zda se zajímáte i o něco jiného, než jen o prodej svých nudných produktů. Dejte si inzerát do novin, které mohu hned vyhodit, a neotravujte mě s tím na Twitteru.

Jinak vás zablokuji, zruším, smažu. REMOVE!!!

Seriál o Twitteru:


0 komentářů:

Okomentovat