12. 4. 2009

Twitter: mikro-interakce ve světě 2.0

Klubový večer WebTop100 – březen 2009 Tento článek je manuálem pro posluchače a stručným záznamem mojí přednášky na klubovém večeru WebTop100, který se konal ve čtvrtek 26. března 2009 v hotelu Adria na Václavském náměstí v Praze. Tématem večera byly netradiční internetové PR nástroje.

1. Zákazníci se nezměnili. Jsou chtiví

Lidé chtějí změnit svůj „svět,“ ale nevědí jak. Jsou poháněni touhou, chtivostí (passion economy):

  • Chtějí mít nebo být (podle Ericha Fromma)
  • Chtějí vědět (filosofie je chtivost po nezakrytosti)
  • Chtějí se navzájem spojovat, definovat se ve vztahu k druhým (podle teorie zrcadlových neuronů V. Ramachandrana)
  • Chtějí vstupovat do vztahů (podle Martina Bubera)
  • Chtějí království nebeské na zemi teď hned, změnit se vnitřně (podle Ježíše Krista)
  • Chtějí vyplnit své ego představou, vzorem nebo chtějí být definováni pravidly, bohem, Druhým (podle Jacquese Lacana a Slavoje Žižka)

Lidé odjakživa rádi naslouchají idejím, které jsou obecně lidské, a pokoušejí se je uskutečnit http://delicious.com/hrouda/doctrine.

Jakou lidskou ideji vypráví váš produkt?

2. Marketingové prostředí se změnilo

Počet komunikačních kanálů roste od roku 2005 exponenciálně. Velmi k tomu přispívají sociální média a internet. Dosud nevídanou silou a účinností umožňují šířit a uskutečňovat obecně lidské ideje. Díky tomu už váš marketing nemá posluchače:

  • 140 milionů lidí na celém větě tvoří obsah (blogují a mají své profily na sociálních webech)
  • Do deseti let bude jedničkou mezi anglicky mluvícími zeměmi Čína
  • Internet překročil jednu miliardu unikátních návštěvníků.

Roste váš marketingový rozpočet také exponenciálně?

neoslovíte masové publikum, nemáte na to. Tradiční PR (public relations) model se změnil http://delicious.com/hrouda/PR:

Poprvé v historii můžeme do hloubky sledovat, co lidé chtějí. Twitter Search (http://search.twitter.com/) se stal první vážnou hrozbou Googlu.

3. Jak vám funguje reklama v tradičních médiích?

Tradiční tisková média umírají.

  • Co umíte změřit po spuštění reklamy?
  • Roste to?
  • Znáte ROI (návratnost investic)?
  • Víte jak dlouho reklama působí?

Nic nezměříte, s reklamou jen riskujete.

4. Nejčastější selhání při užívání sociálních médií

5. Jak pracovat s vlivnými

Značky dostávají tváře konkrétních lidí:

6. Taktika = váš systém sociálních médií

7. Personal Branding

Osobní značka je to, co vás říkají druzí. Při budování osobní značky (s pomocí sociálních médií) jde o to, jak prodávat sebe druhým:

8. Jak začít s Twitterem?

9. Bez Twitteru vám dnes ujíždí vlak

10. Angažujte komunitu

Marketing už není reklama. Je to ideologie, budování a vedení komunit zákazníků:

  • Dejte lidem příběh, doktrínu
  • Spojte lidi mezi sebou, s vámi a s okolním světem
  • Aktivujte lidi, umožněte jim růst

http://hrouda.blogspot.com/search/label/Klany

Následujte mě na Twitteru: @hrouda

0 komentářů:

Okomentovat