31. 8. 2009

Čtenáři blogu Chrise Brogana volají po pravidlech, etice a odpovědnosti vůdce


Chris Brogan se za velmi krátkou dobu přeměnil z bloggera přítele ze sousedství v národní celebritu. Jeho čtenáři a fanoušci jsou tím zjevně zaskočeni a zmateni. Jak se má taková celebrita chovat? Lze být současně státníkem a lidovým hrdinou?

3846086487_905440504d_d.jpg

Čtenáři touží (a volají) po pravidlech, po etice, chtějí vymezit jasné hranice mezi bloggerem, žurnalistou a inzerentem (Chris píše sponzorované články) a dokonce vyžadují tréning, standardy a licence, aby se člověk mohl stát mistrem bloggerem.

Chris se stal doslova mluvčím národa sociálních médií. Tento národ teď od něho teď vyžaduje „odpovědnost vůdce“ a vysokou sympatičnost a stálost.

Čtenáři také chtějí, aby blogger odpovídal nejen za svůj obsah, ale také za svůj výdělek - tedy za jasné odhalení, odkud bere peníze na své živobytí.

Moje vysvětlení: Chris se stal vůdcem komunity čtenářů. Předpokladem fungování každé komunity jsou kupodivu stále prastaré komunitní ctnosti: síla tradice, spoléhání, očekávání, loajalita, poslušnost, mýty, kultura, náboženství. Pramenem těchto sociálních ctností je nejistota, vina, oběť či nadindividuální řád (moc).

Chcete se stát bloggerem-vůdcem? Připravte se tedy řešit vůdcovství, profesionalitu a zpeněžování svého vůdcovství.

Následujte mě na Twitteru
Staňme se přáteli na
Facebooku
Sledujte mě na
FriedFeedu
Přidejte si mě do své sítě na
Delicious
Můj LinkedIn
profil

Posted via email from Vlad Hrouda Marketing – lifestream v češtině (in Czech)

0 komentářů:

Okomentovat