1. 9. 2009

Noviny zaniknou mnohem dříve, než jsme si mysleli


Volný a nezastavitelný pád novinového průmyslu pokračuje.

2010740609_7fdd4d79b3_d.jpg

Minulý týden americké sdružení vydavatelů novin (Newspaper Association of America = NAA) uveřejnilo finanční údaje údaje za druhé čtvrletí 2009. Čtrvrtletní příjmy vydavatelů amerických novin byly 6,8 miliardy dolarů, což je o 29 % méně než ve stejném období před rokem. Z toho byly příjmy z tištěných novin 6,16 miliardy dolarů (pokles za rok o 30,15 %) a z online aktivit 0,613 miliardy dolarů (pokles za rok o 15,9 %). Takový pokles nikdo nečekal.

Pro srovnání: v Česku vydavatelé novin za 2. čtvrtletí 2009 utržily 0,075 miliardy dolarů (meziroční pokles o 36 %).

Co by měli vydavatelé dělat? Inovovat, budovat komunity a využívat nové technologie. Zde jsou odkazy na několik návodů uveřejněných na Mashable (v angličtině):

Znáte jiné recepty na přežití novin? Já ne. Vsadím se, že noviny již brzy budou k vidění jen v muzeu.

Za fotografii děkuji – photo credit: divemasterking2000

Následujte mě na Twitteru
Staňme se přáteli na Facebooku
Sledujte mě na FriedFeedu
Přidejte si mě do své sítě na Delicious
Můj LinkedIn profil


Posted via email from Vlad Hrouda Marketing – lifestream v češtině (in Czech)

0 komentářů:

Okomentovat