23. 8. 2009

Klany: Čím více vůdců, tím méně diktátorů

Desert Leader by Hamed Saber Nenapravitelně věřím v moc vůdců a vůdcovství. Jsem fanouškem knihy Setha Godina Tribes. V seznamu bestselerů je v kategorii vůdcovství na prvním místě v knihkupectví Amazon již 300 dní, hlavně díky podobným nadšencům z celého světa jako jsem já, kteří knihu doporučují a její dobré jméno šíří dále.

Sám Seth shrnul hlavní myšlenky knihy:

Vůdcovství je vzácné, protože je nepohodlné, a jen málokdo je ochoten to nepohodlí podstoupit.

Vzácnost dělá z vůdcovství velmi cennou hodnotu. Kdyby se každý neustále pokoušel někoho vést, celkem nic by se nestalo, vůdcovství by mělo nulovou hodnotu. Vést se velmi vyplatí právě proto, že je tak vzácné.

  • Postavit se před cizí, neznámé lidi je nepohodlné.
  • Předložit myšlenku, která může selhat, je nepohodlné.
  • Vyzvat status quo (zavedený stav věcí) je nepohodlné.
  • Vzdorovat nutkání, aby se člověk usadil, je nepohodlné.

Vůdce je potřeba tam, kde objevíte nepohodlí.

Když někoho vedete a vaše vedení je pohodlné, je téměř jisté, že jste nevyčerpali všechny své vůdcovské možnosti.

Reblog this post [with Zemanta]

Za fotografii děkuji – photo credit Hamed Saber.

Následujte mě na Twitteru
Staňme se přáteli na Facebooku
Sledujte mě na FriedFeedu
Přidejte si mě do své sítě na Delicious
Můj LinkedIn profil

Značky Technorati: ,

0 komentářů:

Okomentovat