19. 8. 2009

Pět důvodů, proč mám používat Twitter, i když ho moji zákazníci nepoužívají (Twitter 15. díl)

Money, money, money... by BarGalTwitter mi přinese pět důležitých výhod, i když se svými zákazníky a s lidmi, kteří by se jimi mohli stát, přímo na Twitteru nekomunikuji:

  1. SEO (optimalizace vyhledávání) mé stránky na Twitteru: Zkuste vyhledat na Googlu moje jméno Vlad Hrouda. Na Twitteru jsem aktivní, a odkaz na moji Twitter stránku je na první stránce výsledků vyhledávání. Ještě větší prospěch získám, pokud budu „vlastnit“ jedinečné slovo (například jméno svého produktu), které lidé často vyhledávají, a to slovo bude zároveň na Twitteru mým uživatelským jménem.
  2. Marketingový výzkum: Twitter mi umožňuje shromažďovat data o názorech zákazníků o mém produktu a o mém odvětví. Dozvím se, co říkají lidé o mé firmě. Na Twitteru mohu sestavit „focus groups“ (například pomocí skupin v TweetDeck) nebo pomocí hashtagů provádím výzkum v reálném čase.
  3. Automaticky budu vytvářet obsah o své firmě na své webové stránce: K tomu ani nepotřebuji svůj účet na Twitteru. Stačí na webovou stránku umístit vhodný widget, který bude automaticky generovat twíty pomocí vyhledávače klíčových slov Twitter Search. Klíčovými slovy může být moje firma, produkt nebo cokoliv, co lidi zajímá.
  4. Využiji výhody ústního marketingu (Word of Mouth): Spustím kampaně, například rozdávání kupónů, a lidé to budou předávat dál, i mimo moji síť na Twitteru.
  5. Přitažlivost pro public relations: Řada novinářů používá Twitter při vyhledávání lidí, se kterými by ráda dělala rozhovory o novinkách. Proto na Twitteru nenabízím svůj produkt, ale zajímavý či vzdělávací obsah, a novináři si mě sami najdou jako odborníka na nějaké téma, nemusím se vnucovat.

Závěr: Při používání Twitteru se chovám nesobecky, jsem nápomocen své komunitě, učím se, naslouchám a starám se. Tím získávám vliv, důvěru a moc.

Seriál o Twitteru

Reblog this post [with Zemanta]

Za fotografii (photo credit) BarGal.

Následujte mě na Twitteru
Staňme se přáteli na Facebooku
Sledujte mě na FriedFeedu
Přidejte si mě do své sítě na Delicious
Můj LinkedIn profil

Značky Technorati: ,

0 komentářů:

Okomentovat