7. 1. 2009

Blurting nebo konverzace? (Twitter 3. díl)


Plácáte, vyhrkáváte (anglicky: blurt) svoje sdělení na Twitteru? Pokud Twitter chápete jako žumpu pro svoje marketingová sdělení, brzy skončíte v koši většiny uživatelů nebo vás dokonce zablokují. Budete pro ně (anglicky) spammer, blurter (kdo vyhrkává), blurper (kdo krká), produkt pusher (kdo protlačuje svoje produkty), shouter (křikloun),  yodeller (kdo jódluje) a podobně...

Twitter je skvělá mikroblogovací či mikrosdělovací základna. Mohu poskytovat info o své značce, vytvářet sociální síť přátel (networking), spojovat lidi (zákazníky, zaměstnance mezi sebou navzájem), monitorovat svoji značku, provádět marketingový výzkum, získávat zdroje, náměty pro svoje podnikání z dosud neznámého davu (crowd sourcing) a outsourcing (přenášet svoje výrobní a obchodní procesy mimo podnik, kde budou levnější, rychlejší, kvalitnější atd.).

Mnoho lidí na Twitteru jen vysílá zprávy a otázky a nikdy neodpoví.

Blurting je: Všechna sdělení jsou jen o mně, slouží jen k vytváření provozu na mých stránkách, blogu, všechny odkazy vedou jen ke mně.

Co naopak mohu dělat? Přidám hodnotu, připojím se ke konverzaci, na svých stránkách a ve svých příspěvcích mám hodnotný obsah, který odpovídá na otázky a potřebám společenství mých přátel-zákazníků. Sám jsem nenápadný, droboučký. Odpovídám, na co znám odpověď. Představuji svoji vášeň, touhu, dělím se o ni s přáteli na Twitteru. Odkazuji na důležitý, relevantní obsah druhých. Tímto způsobem snadno najdu podobně zaměřené lidi.

Co ale dělat, když se stanu velmi populárním a budu mít velké množství následovníků (followers)? Pak bych nestihl dělat nic jiného, než odpovídat svým následovníkům a přátelům. Chris Brogan radí: „Zbavte se představy, že musíte vše sledovat a na vše odpovídat, nechte to plynout i bez vás, proud konverzace je stejně i bez vás nepřetržitý...“

Seriál o Twitteru:


0 komentářů:

Okomentovat