Plácáte, vyhrkáváte (anglicky: blurt) svoje sdělení na Twitteru? Pokud Twitter chápete jako žumpu pro svoje marketingová sdělení, brzy skončíte v koši většiny uživatelů nebo vás dokonce zablokují. Budete pro ně (anglicky) spammer, blurter (kdo vyhrkává), blurper (kdo krká), produkt pusher (kdo protlačuje svoje produkty), shouter (křikloun), yodeller (kdo jódluje) a podobně...
Twitter je skvělá mikroblogovací či mikrosdělovací základna. Mohu poskytovat info o své značce, vytvářet sociální síť přátel (networking), spojovat lidi (zákazníky, zaměstnance mezi sebou navzájem), monitorovat svoji značku, provádět marketingový výzkum, získávat zdroje, náměty pro svoje podnikání z dosud neznámého davu (crowd sourcing) a outsourcing (přenášet svoje výrobní a obchodní procesy mimo podnik, kde budou levnější, rychlejší, kvalitnější atd.).
Mnoho lidí na Twitteru jen vysílá zprávy a otázky a nikdy neodpoví.
Blurting je: Všechna sdělení jsou jen o mně, slouží jen k vytváření provozu na mých stránkách, blogu, všechny odkazy vedou jen ke mně.
Co naopak mohu dělat? Přidám hodnotu, připojím se ke konverzaci, na svých stránkách a ve svých příspěvcích mám hodnotný obsah, který odpovídá na otázky a potřebám společenství mých přátel-zákazníků. Sám jsem nenápadný, droboučký. Odpovídám, na co znám odpověď. Představuji svoji vášeň, touhu, dělím se o ni s přáteli na Twitteru. Odkazuji na důležitý, relevantní obsah druhých. Tímto způsobem snadno najdu podobně zaměřené lidi.
Co ale dělat, když se stanu velmi populárním a budu mít velké množství následovníků (followers)? Pak bych nestihl dělat nic jiného, než odpovídat svým následovníkům a přátelům. Chris Brogan radí: „Zbavte se představy, že musíte vše sledovat a na vše odpovídat, nechte to plynout i bez vás, proud konverzace je stejně i bez vás nepřetržitý...“
Seriál o Twitteru:
- 1. díl: Co je to Twitter?
- 2. díl: Výhody Twitteru pro vaše podnikání
- 3. díl: Blurting nebo konverzace
- 4. díl: Desatero Twitteru
- 5. díl: 7 způsobů, aby vám zákazníci na Twitteru naslouchali
- 6. díl: Jak používat TweetDeck – video
- 7. díl: Nový Twhirl je propojen s webem v reálném čase
- 8. díl: Twitter zvýšil svůj kapitál: vy máte hodnotu 42 dolarů
- 9. díl: Tweople: 27 způsobů empatie, konverzace a vztahů
- 10. díl: Co zajímá moje čtenáře?
- 11. díl: 8 jistých způsobů jak být na Twitteru smazán
- 12. díl: Spojte se s lidmi prostřednictvím své práce
0 komentářů:
Okomentovat