(Zpracováno podle námětu @dcrmom, který byl publikován na TwiTip.)
Twitter je zcela jiné médium, než na která jsme byli dosud zvyklí. Jeho prostřednictvím nelze jednosměrně sdělovat obchodní nabídky, upoutávky, výhody či argumenty jako v tradiční reklamě v televizi, tisku, rozhlase atd.
Na Twitteru jde o budování vztahů, udržování spojení s vaší komunitou zákazníků a získávání informací od lidí. Aby vaše společenství rostlo, potřebujete získávat nové následovníky (followers). Lidé si velmi pečlivě rozmýšlejí, zda vás budou následovat, to znamená, zda budou číst to, co na Twitteru publikujete. Zde je několi rad , jak přitahovat své další posluchače-následovníky (folowers):
1) Buďte zajímaví
Když budete pouze nudným způsobem popisovat, co právě děláte nebo co prožíváte, své následovníky ztratíte. Nudným lidem zákazníci neradi naslouchají. Když vám zákazníci nenaslouchají, jste nudní. I nudné věci lze však sdělovat zajímavě.
2) Informujte
Zákazníkům, svým následovníkům, musíte něco dávat. Kdo do komunity nepřispívá, je často komunitou opuštěn. Dávejte odkazy na zajímavé články, dávejte užitečné rady a informace. Podělte se o vše zajímavé, co čtete, zajímavé twíty (příspěvky na Twitteru) retwítujte (twít okopírujte, napište před něj RT, a publikujte ho). Ne všechno co publikujete, musí být z vaší vlastní hlavy.
3) Konverzujte
Nestačí jen twítnout, a už se tomu dále nevěnovat, na odpovědi nereagovat. Ptejte se, odpovídejte na otázky, odpovídejte na twíty. Twitter je konverzace, společenství, ne monolog. Čím více se zapojíte, čím více se budete podílet, přispívat, tím více vaše společenství zákazníků poroste, tím větší z toho budete mít prospěch.
4) Propagujte
Propagovat sebe a svoji práci není nic špatného. Nedělejte to ale stále. Chris Brogan doporučuje pravidlo 1:12, jeden twít o sobě a 12 twítů, kterými se podílíte na životě svého společenství zákazníků. Lidé nemají čas vše stále sledovat. Pokud získáte jejich důvěru (a důvěra se získává opakováním – opakovaným nasloucháním, přispíváním a pomáháním), zákazníci si rádi přečtou, jaké hodnotné a pozoruhodné produkty jim nabízíte.
5) Buďte osobní
Někdo používá nástroje pro automatické odpovědi a automatické následování (například Tweetlater). Lidé poznají automat, není jim to příjemné, a přestanou vás následovat. Vypněte všechny roboty a automaty, lidi to uráží, vnímají to jako spam.
Místo toho buďte osobní. Většina vašich twítů musí být sdělení, která jsou pro vaše zákazníky osobní, očekávaná a důležitá (pro ně, ne pro vás). Osobní styk nelze zautomatizovat, smiřte se tím, že tomu budete muset věnovat více času.
Napište hodnotný komentář k odkazům, o které se chcete podělit, přidejte k nim otázky. Vše co sdělujete svým zákazníkům, jim musí skutečně pomáhat. Oslovujte lidi jejich pravými jmény, málokdo vás bude následovat, když neuvidí vaši pravou fotku a nedozví se o vás více osobních informací. Přidejte ke svému profilu odkazy na stránky o sobě. Nepodlehněte pokušení, používat staré obehrané finty a návnady, jak lidi obelstít, aby klikali na odkazy, které vedou k vám. Zákazníci to poznají, mají pro to velmi vyvinutý cit, a přestanou vás následovat.
6) Buďte ohleduplní
Lidi otravuje, když jim říkáte, co mají dělat. Někdy jste účastníky mnoha konverzací, dlouhých konverzací kde vám kdekdo, říká, co byste měli dělat. Přerušte to, a přejděte na jiné osobnější způsoby komunikace (e-mail, přímé zprávy – direct messages, telefon).
Raději lidem sdělujte, jak věci děláte vy, a ujistěte je, že víte, že jste v tom spíše ta nejnešikovnější a nejhloupější.
7) Nalezněte rovnováhu
Hledejte rovnováhu mezi vším, co jsem uvedl výše. Lidi unavíte když:
- vše co sdělujete bude jen o vás
- budete popisovat jen vaše radosti a potěšení
- nikdy druhým neodpovíte
- druhým nikdy nedáte nic, co by jim pomáhalo
Žádný člověk není nejdůležitější, a snad ani důležitý. Klíčem je rovnováha, vzájemné uznání a pomoc.
Jak můžete pomoci druhým? Jak můžete pomoci mně? Jak pomůžete sobě?
Děkuji Jo-Lynne za námět / Thanks Jo-Lynne for inspiration.
Seriál o Twitteru:
- 1. díl: Co je to Twitter?
- 2. díl: Výhody Twitteru pro vaše podnikání
- 3. díl: Blurting nebo konverzace
- 4. díl: Desatero Twitteru
- 5. díl: 7 způsobů, aby vám zákazníci na Twitteru naslouchali
- 6. díl: Jak používat TweetDeck – video
- 7. díl: Nový Twhirl je propojen s webem v reálném čase
- 8. díl: Twitter zvýšil svůj kapitál: vy máte hodnotu 42 dolarů
- 9. díl: Tweople: 27 způsobů empatie, konverzace a vztahů
- 10. díl: Co zajímá moje čtenáře?
- 11. díl: 8 jistých způsobů jak být na Twitteru smazán
- 12. díl: Spojte se s lidmi prostřednictvím své práce
0 komentářů:
Okomentovat