16. 1. 2009

„5 C“ nového marketingu - raketový vzestup sociálních médií


Žijeme v exponenciální době. Růst sociálních médií je exponenciální (viz obrázek). Již dnes je hlas sociálních médií silnější než tradiční reklama v televizi, rozhlasu, tištěných periodikách, na bilboardech atd.

Takto roste například Facebook:
  • Počet aktivních návštěvníků překročil 150 milionů za měsíc.
  • To je více lidí, než žije v Japonsku, Rusku a Nigerii.
  • 50 milionů návštěvníků přibylo od loňského léta.
  • 20 milionů lidí přibylo od 10. prosince 2008.
  • 75 milionů lidí používá Facebook každý den.

Já jsem zatím na Facebooku nováčkem. A co vy?

Opusťte obehranou marketingovou básničku o „4 P“ (product, place, promotion, price) a naučte se novou o „5 C!“ Ta je základem sociálních médií, říká Mike Fruchter (blog / Twitter):
  • Conversation (konverzace)
  • Community (společenství)
  • Commenting (komentování)
  • Collaboration (spolupráce)
  • Contribution (přispívání)

Jde o sociální média nebo o sociální marketing?

1 komentář: