Tento článek vyrostl z komentáře k článku na blogu On-line žurnalistika – jak česká média bezradně přešlapují, když používají Twitter.
Rada pro tradiční média
Twitter a všechna ostatní sociální média skvěle fungují, když spojují především lidi (v tomto případě čtenáře tradičních médií) mezi sebou, a ani ne tak lidi s vámi (s tradičním médiem), jako vysílatelem zpráv, sdělení. Vy „jen“ dodávejte myšlenku, příběh, doktrínu či směřování, na základě kterého se lidé spojují navzájem. Nepřetržitě o lidi pečujte a působte na ně, aby něco dělali.
Pozorně naslouchejte lidem, kteří „přišli,“ protože sami mají zájem, sami se starají. Je to dlouhodobý proces, nikoliv vysílání zpráv, ani RSS kanál (to nemůže fungovat).
Twitter spojuje lidi na základě myšlenky. Vysílání zpráv může být jen zlomkem celkové vzájemné komunikace. Chris Brogan doporučuje poměr 1:12, jedna zpráva na 12 osobních konverzací. Svoje zprávy můžete vysílat ale až po jisté době. Chris Brogan si to může dovolit, protože svoje čtenáře v sociálních sítích spojuje již mnoho let.
Lidé budou Vaším médiem
Jak používat Twitter (a jiné sociální sítě), abyste z nich vybudovali svoje médium?
- Hledejte v sociálních sítích lidi, kteří píší, blogují, zajímají se o to, co chcete vylíčit, objasnit. Hledejte lidi, kteří se zajímají o vaši myšlenku, příběh, doktrínu, ideji. Ke spojení s těmito lidmi použijte kromě jiných způsobů i Twitter.
- Toho, kdo není v žádné sociální síti, to naučte. Lidi také učte, jak v sociálních sítích komunikovat.
- Toho, kdo nebloguje, to naučte. Dejte mu do rukou nástroj, megafon, pomocí kterého bude do světa šířit svoji touhu.
- Trpělivě těmto blogerům naslouchejte, pomáhejte, přispívejte, nevtírejte se a hlavně nemluvte o sobě. Poskytujte jim důležité odkazy na věci, které nemají nic společného s vaším obchodem. Pište k jejich článkům komentáře, které se těch článků týkají – opět neupozorňujte na svoje problémy a byznys.
- Po dlouhé době, možná i po několika letech, můžete těmto lidem, se kterými jste dlouhou dobu osobně komunikovali a pomáhali jim, něco vlastního (důležitého pro vás) sdělit.
- Lidé to pak možná budou číst, přemýšlet o tom a hlavně to budou šířit dále – lidé budou vaším médiem.
Marketingový svět se rychle změnil. V létě 2007 se něco stalo, počet komunikačních kanálů začal růst geometrickou řadou. Už neoslovíte masové publikum, už na to nemáte rozpočet. Vsadím se, že váš marketingový rozpočet neroste exponenciálně. Bídně zahyne každý produkt, který nevyrostl z myšlenky, doktríny, spojování zákazníků a jejich aktivizace.
Související články:
- Podnikatelská strategie pro sociální média
- Komplexní strategie pro sociální média
- Marketingová strategie Baracka Obamy
- Targeting in social media, not so easy: examples
- 6 Steps for Creating a Social Media Marketing Roadmap & Plan
- How to Use Twitter to Grow Your Business
- 17 Ways to Use Twitter for Business and Some Not
- A Collection of Social Network Stats for 2009
Seriál o Twitteru
- 1. díl: Co je to Twitter?
- 2. díl: Výhody Twitteru pro vaše podnikání
- 3. díl: Blurting nebo konverzace
- 4. díl: Desatero Twitteru
- 5. díl: 7 způsobů, aby vám zákazníci na Twitteru naslouchali
- 6. díl: Jak používat TweetDeck – video
- 7. díl: Nový Twhirl je propojen s webem v reálném čase
- 8. díl: Twitter zvýšil svůj kapitál: vy máte hodnotu 42 dolarů
- 9. díl: Tweople: 27 způsobů empatie, konverzace a vztahů
- 10. díl: Co zajímá moje čtenáře?
- 11. díl: 8 jistých způsobů jak být na Twitteru smazán
- 12. díl: Spojte se s lidmi prostřednictvím své práce
- 13. díl: Jak přetvořit Twitter v marketingové médium
Za fotografii děkuji (photo credit) cliff1066.
Následujte mě na Twitteru: @hrouda
0 komentářů:
Okomentovat